Lugo
18.00 a 22.00 h
Presencial
Público familiar
Prazas: consultar cada obradoiro.
LUGAR | Mercado Municipal
ORGANIZA | Xuvenciencia e Agromar (Universidade de Santiago de Compostela)
> Espiando ao inimigo: parasitos ao microscopio
Gústache toda canta bichera viviente existe? Achégate a ver a mellor colección de parasitos de Lugo e parte do estranxeiro. Temos de todo: vermes intestinais, tenias xigantes e a especialidade da casa, os artrópodos. Descobre como se ven piollos, pulgas e carrachas ao microscopio. Advertencia: é posible que che empece a picar todo!
> Quen ten máis proteína?
As proteínas contribúen ao aumento e conservación da masa muscular, e ao mantemento dos ósos en condicións normais, o que as posiciona como un macronutriente imprescindible na alimentación. Neste obradoiro determinarase o contido de proteína de diferentes tipos de leite e de bebidas vexetais para ver cal nos aporta unha maior cantidade de proteína.
Idade recomendada: maiores de 12 anos
> Dío con luz: comunicación con fibra óptica
Como funciona a fibra que nos trae a internet á casa? Como se transmite a información a través desa fibra óptica? Utilizando un código de cores e unha fibra óptica enviaredes información en forma de pulsos de luz.
Idade recomendada: 8-16 anos
> Fotosíntese artificial
Demostración da produción de hidróxeno a partir de enerxía solar utilizando unha cela de combustible e uso posterior do hidróxeno xerado para a propulsión dun vehículo.
Idade recomendada: 8-18 anos
> Como nos gusta o pan!
Neste obradoiro coñeceremos como é o pan, probaremos diferentes tipos e aprenderemos a elixir o pan máis saudable.
Idade recomendada: 8-18 anos
> Hardware de baixo custo e código aberto para control medioambiental
Uso e programación de microcontroladores de baixo custe (Arduino, ESP32,…) para medir variables ambientais (temperatura e humidade relativa do aire, temperatura do solo, humidade do solo, pH da auga,….), rexistralas e transmitilas a través da rede.
Idade recomendada: maiores de 16 anos
> Impresión 3D (demostración)
DEMOSTRACIÓN ı É raro o día no que non apareza unha noticia relacionada co modelado e impresión 3D e as súas aplicacións, e é que, cada día os ámbitos nos que se poden utilizar van en aumento. Atopámonos con usos na enxeñería, arquitectura, automoción…, e mesmo en campos tan diferentes como a moda e a veterinaria ou a medicina! Achégate e verás como funciona unha impresora 3D!
> Un bosque nun chiscar de ollos
A actividade consistirá na exposición de diferentes especies vexetais cultivadas in vitro, seguido dunha demostración da técnica de propagación in vitro e microenxerto. Resolveremos cuestións como: Por que clonamos as árbores? Cantas árbores se poden producir nun ano utilizando o cultivo in vitro? Como seleccionamos os individuos a clonar?
> O que agochan as células
As persoas participantes van ter a oportunidade de explorar o microscopio e descubrir como son as células e os tecidos animais. Presentarase tamén o kit científico Animal CSI.
Idade recomendada: 10-15 anos (extensible)
> Doutor, que lle ocorre á miña vaca?
O obxectivo deste obradoiro é dar a coñecer a importancia das patoloxías no gando vacún, mediante a realización de distintas probas de diagnóstico dispoñibles nas granxas, a interpretación dos seus resultados e a aviación das súas consecuencias.
Idade recomendada: maiores de 10 anos
> Todos somos mutantes
Mergúllate no sorprendente mundo das mutacións e descobre o poder transformador da tecnoloxía CRISPR, dende o ADN que nos define ata as fascinantes posibilidades da edición xénica. Exploraremos como estas ferramentas moldean a vida e como o CRISPR está a cambiar o xogo.
Idade recomendada: maiores de 12 anos
> Trichinella, o verme que veu cear
Neste obradoiro poderán observar as técnicas utilizadas para detectar Trichinella spp. en mostras de carne. Trichinella é un verme con especial importancia na saúde pública, xa que pode causar graves afeccións ao consumir carne pouco feita ou crúa (embutidos e similares) procedente de animais infectados.
Idade recomendada: maiores de 14 anos
> Xogando a aprender
Presentarémoslles ás pequenas asistentes unha serie de retos que deberán resolver de maneira colaborativa. Trátase de experimentar con algúns recursos e dinámicas que empregamos na Facultade de Formación do Profesorado nos ámbitos da didáctica das ciencias, da expresión corporal e da matemática.
Ven descubrir o que es quen de facer!Idade recomendada: 6-9 anos
> Como se fai para que unha anchoa non se escape dunha oliva rechea?
Alguna vez preguntácheste como se fai para meter unha anchoa dentro dunha oliva e que non se escape? Sabías que detrás deste aperitivo aparentemente sinxelo escóndese un verdadeiro reto científico-gastronómico? Neste taller, os ingredientes convértense en experimentos, os utensilios en ferramentas de descubrimento e o padal nun detector de segredos ocultos.
Estás preparado para explorar, experimentar e saborear o coñecemento?
Idade recomendada: primeira franxa de 4 – 12 anos e unha segunda franxa de 12 a 99 anos
> Robótica e Intelixencia Artificial
A robótica ven sendo unha ferramenta habitual na automatización de procesos industriais que involucren tarefas repetitivas ou perigosas. Nos últimos anos, a introducción da Intelixencia artificial e a visión artificial no control dos robots e automatismos permite unha maior flexibilidade e adaptación destes sistemas a contornas cambiantes. Ven a ver como funciona un robot controlado mediante unha Intelixencia artificial especializada na visión artificial e recoñecemento de persoas.
Para todos os públicos
> Presentación do proxecto “Ciencia á Feira”
O proxecto do grupo de innovación docente do Campus de Lugo da USC foi seleccionado pola FECYT na convocatoria de axudas ao fomento da cultura científica. As actividades aproveitarán os mercados tradicionais para abordar contidos como a prevención das doenzas transmitidas por carrachas, a xestión sustentable da auga e os microenxertos e micorrizas. Organizaranse obradoiros para escolares e adultos de Burela, Muras, Mondoñedo, Friol, Navia de Suarna, O Incio, A Pobra do Brollón e Sober.
Para todos os públicos
> Areeiro de realidade aumentada
Seguindo un modelo desenvolto na Universidade de Davis móstrase un simulador de mapas topográficos en 3D interactivo que se actualiza en tempo real cando o manipula o usuario. Tamén se pode simular a escorrentía de augas cando se “fai chover” sobre o terreo.
Para todos os públicos
> A microsimulación para a xestión da mobilidade nas cidades
Para estudar o comportamento do tráfico de vehículos e das persoas nos entornos urbanos estanse a empregar cada vez máis os modelos de microsimulación por computador. Os resultados destas simulacións permiten tomar decisións sobre os ciclos semafóricos, a ubicación dos pasos peonís ou elixir a alternativa máis efectiva na xestión da mobilidade de vehículos e peóns en contornos complexos.
Idade recomendada: maiores de 14 anos